• OMX Baltic0,45%261,8
  • OMX Riga0,1%881,81
  • OMX Tallinn0,16%1 683,99
  • OMX Vilnius0,6%1 012,12
  • S&P 5000,4%5 745,37
  • DOW 300,62%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,2%8 284,91
  • Nikkei 2250,3%39 041,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,15
  • OMX Baltic0,45%261,8
  • OMX Riga0,1%881,81
  • OMX Tallinn0,16%1 683,99
  • OMX Vilnius0,6%1 012,12
  • S&P 5000,4%5 745,37
  • DOW 300,62%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,2%8 284,91
  • Nikkei 2250,3%39 041,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,15
  • ST
  • 19.02.15, 08:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Regiooni innovaatiliseim lennundusettevõte Tallinn Airport GH saab 10-aastaseks

Suurte lennufirmade survel loodi 10 aastat tagasi Tallinna Lennujaama AS-i juurde eraldi ettevõte AS Tallinn Airport GH, et lahutada õhusõidukite ja reisijate teenindamine Eesti lennujaamades raamatupidamislikult suure riigiosalusega firmast. Kuigi alguses oli plaan äsjaloodud ettevõtmisest mõne aja jooksul lahti saada, osutus see erakordselt edukaks.
Regiooni innovaatiliseim lennundusettevõte Tallinn Airport GH saab 10-aastaseks
  • Regiooni innovaatiliseim lennundusettevõte Tallinn Airport GH saab 10-aastaseks
„Loomise eesmärke oli tõttöelda mitu,“ meenutab AS Tallinn Airport GH juht Tiit Kepp, lisades, et paljudel Tallinnasse lendamist alustavatel lennundushiidudel nagu Lufthansa ja Finnair soov, et nende esindusfirma Tallinnas oleks võimalikult väikeste riiklike seostega, aga sel ajal oli Estonian Airi enamusosalus riigil. Suurtele tegijatele  ei istunud olukord, kus riigil oli olemas igasugune ligipääs nende ärisaladustele. Samuti tekkis soov muuta paindlikumaks teeniduslepingud, mis riikliku ettevõtte hõlma all oli liiga keeruliseks aetud.Ettevõtte juhtimise ettepanek tehti kohe aluses Tiit Kepile, kelle sõnul loodi firma esialgu siiski selleks, et see paari aasta jooksul rahvusvahelisele suurtegijale edasi müüa. Kuna juba esimesel majandusaastal õnnestus majandada kasumlikult, oli omanik Tallinna Lennujaama üllatus sedavõrd suur, et müümise plaanid lükati edasi. Ja nii eestlaste õnneks juba 10 aastat järgemööda.AS Tallinn Airport GH põhitegevuseks on reisijate ja lennukite maapealne teenindamine lennujaamde territooriumitel: piletite registreerimine, pagasi kontroll, registreerimine, lennukisse loendamine, lennukite koristamine, joogiveega tankimine, õhusõidukite tualettide tühjendamine ja läbipesu, kauba ja posti laadimine, lennukite maapealne transport, jäätõrje protseduurid lennukite kerelt, stabilisaatoritelt ja tiibadelt. Samuti lennukite põhimasside arvutamine enne väljalendu, ideaalse lennutrimmi ehk balansi arvutamine pilootidele, lennuinformatsiooni edastamine pilootidele, mittebaseeruvate pilootide transport ja majutamine, pagasi otsimine ja remont jne. Suurim uus toode ettevõttes on lennundusalaste koolituste pakkumine kogu Baltikumis ja Põhja-Euroopas.„Täna võib meie suuremateks arenguteks pidada seda, et oleme olnud läbi aastate Baltimaade kiireim innovaatilisi teenuseid kasutav lennundusettevõte,“ märgib Tiit Kepp, tuues näiteks, et AS Tallinn Airport GH võttis esimesena Põhja-Euroopas kasutusele iseteeninduslikud check-in kioskid lennujaama terminalis, hakkas esimesena Baltikumis kasutama check-in´i mobiiltelefoni kasutades, esimesena võimaldati reisijatel ennast lennule registreerida läbi kodu- ja tööarvuti. Juubeliaastal on plaanis kliente üllatada samuti uue teenusega: seada Tallinna lennujaama terminali üles automaatsed mehitamata pagasi äraandmise punktid.Hetkel töötab ettevõttes 242 inimest, neist Tartu osakonnas 11 töötajat. 2012. aastal oli AS Tallinn Airprot GH 300 töötajaga Eesti suurim lennundusettevõte, kuid seoses uuenduste ja innovaatiliste lahendustega on sisemist sünergiat kasutades veidi koomale tõmmatud. Samal ajal on teenindatud lennuoperatsioonide arv pidevas kasvus.AS Tallinn Airport GH suurimaks sisemiseks innovaatiliseks lahenduseks on Tiit Kepi hinnangul elektroonilise teenuste kasutamise programmi PDA (personal dicital assistance) kasutusele võtmine, mis on oluliselt kiirendanud andmete liikumist raamatupidamisprogrammidesse ning seoses sellega on arvete väljastamise efektiivse kasv olnud märgatav ja laoseisud operatiivselt jälgitavad. Lähiaja suurim eesmärk on ikka ja jälle efektiivsuse kasvatamine ja sünergia leidmine erinevate töölõikude vahel.Lisaks igapäevatööle tegeleb AS Tallinn Airport GH aktiivselt ka sotsiaalsete tegevustega ning tunnistati äsja Tallinna Noorsoo ja ettevõtlusameti poolt üheks nominendiks noorte töö toetamise eest. Igal aastal värvatakse Eesti Lennuakadeemiast tudengeid enda ettevõttesse tasustatud praktikale ning meelsasti toetatakse sporti.„Aga kõige tähtsam eesmärk on lennunduses ikka ja alati ohutus. Ohutus ei maksa midagi, kuid selle puudumine võib maksta terve varanduse,“ ütleb Tiit Kepp.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 14:27
Regiooni suurim jätkusuutlikkuse festival Impact Day toob kohale tõelised tipptegijad
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele